Boeken.
Schrijver.

Spreekkuur: Wegwijzer in mondelinge vaardigheden voor het Hoger Onderwijs 
Boekje over de vaardigheden die nodig zijn voor goede mondelinge communicatie. Met een handleiding voor docenten.


Raak!
80 weblogstukjes over opleiding. Vers uit de digitale boom geplukt.

Download


Klantgericht werken - 35 praktische technieken en situaties
De 'Keep it simple'-methode voor een klantvriendelijke houding. Geen praatjes, wel leuke verhalen over de realiteit van mensen in een dienstverlenende functie.


L’Orientation Client – 35 techniques et situations pratiques
Zelfde boek, Franse versie.


Niet geschoten is altijd mis 
Het tweede boekje van M-ARC met nog eens 80 weblogstukjes. Nieuwe inzichten over training managers, trainers, de deelnemers van vandaag en morgen, managers, creatief omgaan met trainingen en héél veel over opleidingen.

Download PDF


Obligaat geblaat of interactief dynamiet? Springstof voor de toekomst van de opleidingswereld 
De stand van opleidingen in België en erbuiten. Knipogen én een Nostradamus-blik over hoe opleidingen er binnen enkele jaren zullen uitzien.

Download PDF


Onder de Deur: ego’s, stiltes en krassende pennen: een experiment
Boek over een coachingexperiment met 11 mensen in een voor hen zeer ongewone setting en levensritme. Telkens twee dagen verbleef M-ARC met een metgezel in een andere abdij. Resultaat: een nieuwe coachingvorm voor leidinggevenden in bedrijven.


Duimen voor Ter duinen!
M-arc maakt samen met het personeel bedrijfsbijbels waarin je als medewerker moet geloven. Hoe gaan we om met elkaar? Welke stijl hanteren we tegenover bewoners? Wat zijn onze waarden?


De Servicegids
Nog een bijbel: over de omgang  van de techniekers met klanten. Vol met duidelijkheid en handige aanbevelingen


Guide de service
Franstalige versie


De negen van Deschacht
Bijbel voor de Deschachters in contact met klanten en elkaar. Elke nieuw-aangeworvene krijgt dit boekje over de negen waarden.


Esso SOS
Esso-boek over het aanpakken van agressie-situaties en overval. Stevige kost!


Notre politique de communication
Franstalige versie


Ons communicatiebeleid
Gids voor praktische tips en afspraken rond alle vormen van communicatie


Wegwijzer naar excellente zorg
In opdracht van WZC De Regenboog: handleiding voor het middenkader over de vele aspecten van sterke zorg

Het Repertorium
Het boek voor het restauratieteam met handige afspraken.